Övik igen då

Nu har jag varit hemma och det känns som jag har hunnit med massor av roliga saker.

Var och provade bröllopsklänningar med mamma i torsdags och hon vart jättepeppad så vi bestämde oss för att åka till Piteå på fredag morgon innan jag började jobba. Det slutade med att jag hade köpt en klänning och beställt en så nu blir det en lång väntan till i juni innan den beställda kommer och jag måste bestämma vilken det blir på den stora dagen. Känns mer på riktigt nu och jag längtar så.

Efter jobbet kom Emil och hämtade mig och vi åkte hem och mös i soffan framför tv:n, lördagen var i samma stil, väldigt skönt. Det finns fördelar med att vara ifrån varandra på veckan. Man längtar väldigt mycket efter varandra, man har bara kul tillsammans. Man blir påmind om vilken underbar person som man har vid sin sida.

Söndagen vart lite mindre kul, lagade mat och bakade i nästan 6 timmar, Emil skulle släppa av mig hos Anna vid 6 då han skulle köra till Umeå. Istället lägger bilen av och pappa får göra en hjälteinsatts och köra Emil så han hinner med bussen. Jag och pappa var sedan ute och försökte få igång bilen men inget hände, vi bogserade hem den till mamma och pappa och väl där startade den. Kvart i 8 kom jag äntligen till Anna. Vi såg en kejsares nya stil, en barnfilm som var rolig.

Idag blev det jobb från 8 till min buss gick klockan 4 och nu sitter jag i Övik igen och funderar på hur jag ska lägga upp plugget inför tentan.



God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0