Uppdrag granskning

Sofia var och hälsade på mig en dag i veckan, detta var väldigt trevligt då vi pratade massor och åt lunch tillsammans. Vi pratade renovering och mycket annat och vi båda två vart väldigt taggade. Alltid kul då man känner sig så glad och full med energi då man träffat en kompis:) Tack för en trevlig dag.

Som så många andra såg jag uppdrag granskning i onsdags där det handlade om en tjej som blivit våldtagen på en skoltoalett. Efter våldtäkten började de spridas rykten och folk trodde henne inte längre utan de trodde pojken var oskyldig. Ett program som väckte mycket känslor inom mig och många andra. Man blir mörkrädd över hur vuxna människor, skolan och kyrkan kan uppföra sig så som de gjort när de inte hjälpt den 14 åriga tjejen. Ni som läser detta och som inte sett detta program rekomenderar jag att gå in på svt:s hemsida och se på programet som uppdrag granskning gjort. Ett bra och tänkvärt program.

Trevlig helg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0